Prova de competències bàsiques a 6è

SEP reporters, Dosrius 20/05/2019

Els alumnes de 6è de totes les escoles de Catalunya hem viscut una experiència comuna: la realització de les proves de competències bàsiques.

L’equip de SEP reporters hem recollit dades en relació a aquestes proves i us explicarem: com són, quan es fan, com ho han viscut els nois i noies de 6è i també els mestres.

Als mitjans de comunicació també hi han fet referència. https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/els-de-sise-a-prova-/video/5853730/

A les Competències Bàsiques hi ha cinc proves diferents el dimarts 7 de maig hem tingut les proves de Català i després Anglès que consisteixen en fer dues comprensions lectores, una o dues comprensions orals i una expressió escrita. El dimecres 8 de maig vam tenir només una prova, Coneixement del Medi, consistia en respondre preguntes relacionades majoritàriament amb el Medi Ambient i el dijous 9 de maig vam fer les dues ultimes proves castellà i matemàtiques; la de castellà s’assembla molt a la de les altres llengües.

Aquest és l’enllaç per poder veure informació de les competències bàsiques:

La Llúcia i el Xavi, dos mestres de l’escola, van fer d’aplicadors de les proves en altres centres. Hem parlat amb ells i els dos coincideixen en que els ha agradat l’experiència i que els hi agradaria tornar-la a repetir un altre any.

També hem preguntat als nostres companys i aquestes han estat les respostes:

ABANS DE FER LES PROVES:

6èA:   Més de la meitat de la classe estaven nerviosos. Creien que serien una miqueta difícils, perquè diuen que han estudiat però potser no el suficient.

6èB:   Més o menys la meitat de la classe estaven nerviosos. Creien que serien fàcils perquè han estudiat suficient i que la de medi seria la més difícil.

6èC:   Aproximadament el 50% de la classe estaven nerviosos però no tots. I també deien que creien que els hi sortiria bé i que la de MEDI seria la més complicada.

DESPRÉS DE LES PROVES:

6èA:  La prova més complicada que han fet ha estat la de ANGLÈS.  I la prova més fàcil la de MATEMÀTIQUES.

6èB:  La prova més difícil ha estat la de MEDI i CATALÀ. I la més fàcil la de MATES i ANGLÈS.

6èC:  La prova més difícil per a ells és la de MEDI i CATALÀ. I la més fàcil la de MATEMÀTIQUES.

Algú ha dit:

“Pensava que serien més difícils del que són”

”Abans de fer les proves estava molt nerviosa però després, quan m’hi he posat, em sortia tot de cop”