Conviure per viure

La setmana passada, a l’escola, ens vam bolcar per treballar l’eix temàtic del curs: L’escola, espai de convivència: Conviure per viure.

Els diferents cicles han desenvolupat una sèrie d’activitats cooperatives amb grups internivells per treballar la convivència des de diferents vessants.

A educació infantil es van desenvolupar vuit tallers internivells centrats en dos aspectes de la convivència:

-Convivència al món: viatgem a la Xina, màscares del Món, com s’escriu en Braille, jocs del Món i maquillatges del món.

-Coneixem les nostres emocions: paraules màgiques , danses emocionals i experimentem amb colors.

Recull fotogràfic educació infantil

A cicle inicial cada dia han treballat tres tallers en relació a una de les cultures que donen nom a les classes: els Maoris, els Inuïts, els Quítxues i els Beduïns.

Els tallers s’han centrat en tres aspectes concrets, relacionats amb la convivència i pertinença a una comunitat dins la vida d’aquestes quatre cultures: les danses i balls tradicionals des de la seva vessant col·lectiva, les cases com a espais de trobada i vida en família i l’alimentació com a acte vertebrador social.

Recull fotogràfic cicle inicial

A cicle mitjà s’ha enfocat la convivència centrant-se amb la nostra relació amb el món tenint en compte els noms de les classes mitjançant tallers. Tots els nens han passat per tots els tallers en grups internivells. Els tallers es dividien en dos blocs:

-La nostra relació amb el món: talles sobre els animals (FAA) i taller sobre la conservació del fons marí (Greenpeace).

-La nostra relació com a persones: treball sobre un conte amb expressió oral (SOS racisme) i treball sobre els refugiats i el paper dels cooperants (Metges sense fronteres).

Recull fotogràfic cicle mitjà

A cicle superior s’han desenvolupat tallers internivell en grup reduït centrats en diferents aspectes de la convivència:  taller de dinàmiques cooperatives, jocs de taula cooperatius, taller de supervivència emocional, art i sentiments, música i emocions, creació de curts sobre la convivència i how are you feeling? (com et sents?).

Recull fotogràfic cicle superior

Aquest dijous, 15 de febrer, a les 16:30, obrirem la mostra del treball realitzat a tota la comunitat educativa, al gimnàs de l’escola.

La mostra també estarà oberta al públic el divendres a les 9, a les 12:30, a les 15 i a les 16:30.

Us hi esperem a totes i tots.