DENIP

El Dia Escolar de la No-violència i la Pau, (o el seu acrònim DENIP), conegut també com a Dia Mundial o Internacional de la No-violència i la Pau, fou fundat l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal Vidal, i és una iniciativa d’Educació No-violenta i Pacificadora, difosa internacionalment.

Avui, a l’escola, hem volgut celebrar aquest dia centrant-ne les activitats i treballant, acord amb l’eix d’aquest curs, per la convivència al nostre entorn.

Per això ens hem proposat aquests tres objectius:

-Fomentar la cohesió entre tots els nens i nenes de l’escola i millorar el sentit de pertinença i autoestima de la comunitat escolar.

-Sensibilitzar que la pau és molt més que l’absència de guerres i baralles.

-Conèixer persones i/o grups que lluiten per la pau i la justícia al món.

Els cicles han desenvolupat diferents treballs:

-A educació infantil s’han fet tallers internivells, en petit grup, on han treballat el concepte de la pau i han creat un colom per representar-la.

També han treballat un vídeo-conte que es titula: Sr. Guerra, sra. Pau.

-A cicle inicial s’han decorat els vidres de l’escola transmetent el treballat a classe a partir d’un material que ha fomentat la reflexió sobre el paper de cadascú cara a la bona convivència i la pau.

-A cicle mitjà, els nens i nenes de tercer han fet un mural recull a partir de la reflexió sobre un curt, “Big Buck Bunny” i a quart han fet tres tallers on es treballava la pau a partir d’un conte, es reflexionava sobre el DENIP i es creava un arbre de mans amb frases reflexives sobre la no violència.

-A cicle superior s’ha fet un treball enfocat a conèixer la greu crisis dels refugiats a Síria. Un clar exemple de les conseqüències de la guerra. El treball ha implicat la visualització d’un reportatge de l’InfoK, recerca d’informació i reflexió i discussió en petit i gran grup.

A les onze, ens hem reunit tota l’escola al gimnàs on, la Teresa Prat, ens ha convidat a fer un moment en silenci i pensar què podem fer cadascun de nosaltres per afavorir la pau al nostre entorn. Després hem cantat, tots junts, una cançó que hem treballat a música:  el Swing de la Pau de Anna M. Lorente i Rosa M. Vidal.

Ha estat un moment molt emotiu per recordar la vigència d’aquest dia i no oblidar el nostre paper individual i col·lectiu per a la bona convivència i la pau.